Mijn HappyNurse     Mijn HappyNurse

Lettergrootte: A-AA+

Wij zijn pas Happy als onze cliënten dat ook zijn!

Daarom hebben wij een HappyNurse Cliëntenraad.

HappyNurse wil happy cliënten. Wij beloven de betere thuiszorg: zorg op maat, bij u in de buurt, met vertrouwde gezichten, die respect en aandacht voor u hebben en die hoog gekwalificeerd zijn. Om onze visie en belofte te bewaken en steeds meer inhoud te geven willen wij graag weten wat er speelt onder onze gewaardeerde cliënten.

Uw stem telt!

De cliëntenraad kan uw belangen behartigen. Maak daarom uw ideeën, signalen en wensen kenbaar. Heeft u iets te vragen of op te merken, laat dit dan (persoonlijk en vertrouwelijk) schriftelijk weten of neem contact op met een van de leden. U kunt ook bezien of een lidmaatschap van de cliëntenraad bij u past.

De rol van de HappyNurse cliëntenraad

De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van HappyNurse, helpt de rechtspositie van cliënten te handhaven en bewaakt de zorg rondom cliënten. De HappyNurse cliëntenraad onderhoudt contact met de achterban door middel van cliëntenpanels die zij organiseert. Daarnaast is er vanuit de HappyNurse Cliëntenraad samenwerking met de Regionale Patiënten Consumenten Platforms.

De Raad bestaat uit maximaal tien leden. Twee keer per jaar vergadert de HappyNurse Cliëntenraad met de directie van HappyNurse Thuiszorg.

De bevoegdheden van de Cliëntenraad zijn vastgelegd in het reglement Cliëntenraad en gebaseerd op de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Deze zijn bij ons opvraagbaar. De Cliëntenraad heeft een signalerende taak over onderwerpen die invloed hebben op de zorg- en dienstverlening en geeft de directie gevraagd en ongevraagd advies bij belangrijke beslissingen, waaronder bewaking en verbetering van kwaliteit van zorg, beleid over toelating van en beëindiging van zorgverlening aan cliënten, begroting en jaarrekening en samenwerkingsplannen.

De Cliëntenraad legt verantwoording af over de verrichte werkzaamheden in het jaarverslag. Het eerste jaarverslag wordt verwacht begin 2017 en zal dan hier te downloaden zijn.

Lidmaatschap HappyNurse Cliëntenraad

Cliënten, familieleden of andere mantelzorgers die voldoen aan de profielschets, kunnen in de Cliëntenraad zitting nemen. Mocht u belangstelling hebben voor het lidmaatschap van HappyNurse Cliëntenraad dan kunt u zich melden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Wij nemen dan contact met u op om toetreding tot de Cliëntenraad te bespreken. Momenteel zoeken wij naar een Voorzitter, een Secretaris en algemene leden. Tevens zoeken wij een lid voor de klachtencommissie die door de Cliëntenraad wordt aangedragen.

Contact

Voor meer informatie en suggesties, kunt u terecht bij Marieke Peters, Kwaliteitscoördinator op telefoonnummer 070 – 262 22 22 of via e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

KLACHTEN?

De Cliëntenraad behartigt de algemene belangen van cliënten. Maar natuurlijk kan het ook zijn dat u individueel een issue heeft, waar u met uw eigen contactpersoon bij HappyNurse niet uit komt. Wij horen natuurlijk liever uw complimenten maar als u echt een klacht heeft, dan lossen wij die graag snel op. HappyNurse heeft daarvoor een klachtenprocedure. Bij aanvang van uw zorg heeft u informatie over onze klachtenprocedure ontvangen. U kunt deze ook hier nalezen. Als u een klacht wilt indienen, kan dit volgens deze procedure. De klachtencommissie behandelt dan uw klacht. De HappyNurse Cliëntenraad draagt altijd een lid van de klachtencommissie aan.