Verpleegkundigen
Nieuws

Het laatste nieuws en de beste tips&tricks voor verpleegkundigen en verzorgenden lees je hier.
< terug

Donderdag 4 april 2019 is het 'Wandel naar je werk dag'. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat wandelen goed is voor onze fysieke en mentale gesteldheid. 

 wandel naar je werk dag vk hn

Zo verbetert wandelen je bloedcirculatie, je ademhaling, je zuurstofopname, je glucosehuishouding, je spijsvertering, je vetverbranding, je algemene conditie, je evenwicht en je immuunsysteem. Lopen werkt stressverlagend en het verhoogt de creativiteit en productiviteit. Door te wandelen versterk en versoepel je je spieren, botten, gewrichten en kraakbeen. Wandelen helpt je bloeddruk verlagen en zorgt voor de aanmaak van vitamine D (dankzij het zonlicht buiten). En wandelen stimuleert ook nog je hersenactiviteit, de aanmaak van nieuwe hersencellen en de verbinding tussen hersendelen. 

 

Wandel regelmatig en voel je fitter, sterker en energieker. Je loopt bovendien minder kans op overgewicht, diabetes mellitus type 2, hart- en vaatziekten, bot- en gewrichtsontstekingen, osteoporose (botontkalking), bepaalde vormen van kanker, bepaalde hersen- en longaandoeningen, geestelijke stress, slapeloosheid, angst en depressie.

 

Ook al loop je als verpleegkundige en verzorgende op je werk al de nodige meters, buiten wandelen is beter!

 

Wandelen

Wil je meer weten over buiten wandelen, kijk dan eens op de site Wandel.nl, of bekijk het filmpje van hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder, waarin hij uitlegt waarom wandelen zo goed is voor je brein.

 

wandel naar je werk

Bron: https://www.kwbn.nl/pagina/wandelaars/voordelen

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer info

 

Akkoord