Caspar Kosse benoemd tot nieuwe CEO van HappyNurse

24 februari 2025

Met dertig jaar ervaring in arbeidsbemiddeling deelt Kosse zijn visie op verdere groei en innovatie — focus op digitalisering, menselijkheid en ‘Happy Nurse, Happy Patient’.

Caspar Kosse benoemd tot nieuwe CEO van HappyNurse

Den Haag, 24 februari 2025 – HappyNurse, het landelijk gespecialiseerde arbeidsbemiddelingsbureau voor de zorg, kondigt met trots aan dat Caspar Kosse (52) is benoemd tot nieuwe Chief Executive Officer. Hij volgt Marcel Slaghekke op, die voortaan als executive advisor achter de schermen betrokken blijft bij de strategie en groei van het bedrijf.

Trotse terugblik & de volgende stap

Marcel kijkt met voldoening terug op zijn tijd als CEO en benadrukt hoe trots hij is op de mensen en cultuur binnen HappyNurse:

Marcel: Het meest waardevolle dat we hebben bereikt, is hoe we de zorgsector hebben verfrist met onze innovatieve aanpak. We hebben laten zien dat flexibiliteit en kwaliteit kunnen samengaan, mits je zorgprofessionals ondersteunt en waardeert. Met onze franchisenemers en medewerkers hebben we niet zomaar een organisatie, maar een beweging gebouwd waarin mensgerichte zorg én werkplezier vooropstaan.”

Omdat hij de afgelopen 1,5 jaar slechts twee dagen per week aan HappyNurse kon besteden, vond Marcel het moment gekomen om de dagelijkse leiding over te dragen.

Marcel:HappyNurse staat er goed voor, maar verdient een CEO die voltijds de verdere groei en innovatie kan aansturen. De implementatie van ons AI-gedreven plansysteem HappyOne en het versterken van lokale ondernemerschap vraagt meer tijd dan ik kan bieden. Ik ben blij dat Caspar het stokje overneemt, want zijn ervaring, strategische denkkracht en IT-kennis passen perfect bij onze waarden.

Betrokkenheid achter de schermen

Marcel draagt de dagelijkse leiding over, maar blijft als executive advisor nauw betrokken bij HappyNurse.

Marcel: “Als executive advisor zal ik me richten op strategische groei, innovatie en het versterken van onze marktpositie. Aan alle medewerkers, franchisenemers, flexwerkers en opdrachtgevers wil ik zeggen: bedankt voor jullie toewijding en vertrouwen. Jullie zijn de kracht achter HappyNurse. Ik hoop dat jullie mij blijven zien als sparringpartner, terwijl we samen blijven werken aan een toekomst waarin zorgprofessionals de aandacht krijgen die zij verdienen.”.

Digitale slagkracht én persoonlijke aanpak

Caspar heeft jaren ervaring in de arbeidsbemiddeling, waaronder directiefuncties binnen grote organisaties. Hij staat bekend om zijn no-nonsense en verbindende leiderschapsstijl, met een sterke focus op procesoptimalisatie en digitalisering. Tijdens zijn eerdere projecten ontdekte hij dat slimme technologie, gecombineerd met persoonlijke aandacht, kan zorgen voor een veel betere match tussen vraag en aanbod in de zorg.

Caspar: “De zorgsector staat voor grote uitdagingen door personeelstekort, vergrijzing en complexe regelgeving. Met technologie kunnen we processen versnellen en transparanter maken, maar het draait altijd om mensen. Als wij goed luisteren naar zowel de zorgprofessionals als de organisaties, kunnen we het verschil maken. Dan staat de juiste zorgverlener op de juiste plek – en dát is precies waar HappyNurse voor staat.”

‘Zonder wrijving geen glans’

Caspar gelooft dat echte vooruitgang ontstaat door open gesprekken en kritische vragen.

Caspar: “Ik nodig bewust mensen uit met andere perspectieven. Ik wil geen ja-knikkers om me heen, maar een team dat elkaar uitdaagt. Door wrijving kom je tot nieuwe inzichten. Zo creëren we een cultuur waarin iedereen bijdraagt aan ons gezamenlijke doel: Happy Nurse, Happy Patient.”

In zijn eerste periode als CEO wil Caspar met name veel luisteren naar medewerkers, franchisenemers en opdrachtgevers. Hij plant de komende maanden langs diverse vestigingen en zorgorganisaties te gaan om in kaart te brengen waar de grootste kansen liggen.

Caspar: “Niets is onbereikbaar als je echt iets wilt. Door open en kritisch te luisteren naar zowel de zorgprofessional als de zorgorganisatie, kom je tot oplossingen die echt werken. Ik wil dat we bij HappyNurse iedere dag opnieuw de ruimte nemen om onszelf en elkaar uit te dagen. Zo kunnen we – met slimme technologie én persoonlijke aandacht – de zorgsector elke dag een stukje beter maken.

Groei en innovatie in de zorg

In de afgelopen periode zag Marcel de zorg- en arbeidsmarkt sterk veranderen: er is krapte aan zorgpersoneel, zzp’ers nemen toe en de roep om meer werkgeluk en autonomie is groter dan ooit.

Marcel: “HappyNurse heeft hierop ingespeeld door flexibele contractvormen te bieden en duurzame inzetbaarheid te stimuleren. De zorgvraag blijft groeien, en met ons unieke AI-gedreven plansysteem HappyOne kunnen we nog beter inspelen op regionale behoeften. Door slimme technologie, sterke samenwerkingen en innovatieve werkconcepten vergroten we onze impact.

HappyNurse zet al geruime tijd in op digitale vernieuwing, zoals het online platform HappyOne en de ontwikkeling van AI-oplossingen (o.a. Aisha). Daarmee kunnen zorgorganisaties eenvoudiger diensten uitzetten en kunnen zorgprofessionals zelf bepalen wanneer en waar ze werken. De combinatie van flexibiliteit, persoonlijke aandacht en kwalitatieve zorg sluit naadloos aan op de kernfilosofie: “Liever nu dan straks, liever goede kwaliteit, liever aandacht voor elkaar.”

Caspar: “Deze transitie is niet alleen een interne operatie; ik zie het juist als een kans om onze zorgorganisaties te ondersteunen in hun eigen digitale ontwikkeling. Door samen te werken en ‘met liefdevolle aandacht’ te kijken naar de wensen van zorgorganisaties én zorgprofessionals, bouwen we aan een toekomstbestendige zorg.”

Over HappyNurse

HappyNurse is een landelijk gespecialiseerd arbeidsbemiddelingsbureau voor de zorg. Met een wekelijkse inzet van ruim 3.000 zorgprofessionals en een pool van meer dan 20.000 gemotiveerde medewerkers, studenten en basisartsen, zorgt HappyNurse dagelijks voor blije zorgorganisaties én patiënten. “Happy Nurse, Happy Patient” is daarbij de leidende gedachte, ondersteund door een persoonlijke aanpak, innovatieve digitale tools en een (franchise)netwerk van vestigingen verspreid door Nederland.

Meer nieuws uit de branche lezen? Klik dan op onderstaande button.