Liever HappyNurse

08 december 2022

Uitzendorganisatie HappyNurse: liever werken aan toekomstbestendige zorg

DEN HAAG – Directeur Enrike Rutten vindt dat de zorg in Nederland beter kan én beter moet. Ze vertelt hoe HappyNurse daar met personele inzet een belangrijke bijdrage aan levert. Op dit moment zijn er meer dan 1000 zorgprofessionals aan de organisatie verbonden en telt het bedrijf door heel Nederland meer dan 28 (franchise)vestigingen.

Pool van professionele flexwerkers

‘De zorgvraag in Nederland neemt toe,’ zegt Rutten. ‘Daarmee zeg ik niets nieuws. Willen we zorg op niveau blijven leveren, dan moeten we werken aan toekomstbestendige zorg. Dat doe je met name door de middelen en de benodigdheden op orde te hebben én door strategische personeelsplanning. Met een flink aandeel flexibel inzetbaar personeel. Juist een pool van professionele flexwerkers helpt zorgorganisaties om constante kwalitatieve zorg te blijven leveren, ook in piektijden. Het is mijn missie om met HappyNurse de zorg te ontzorgen.’

Kwaliteiten optimaal benutten

‘De naam van onze organisatie is meer dan een leuk klinkende naam. Want Happy Nurse, Happy Patient; dat is onze overtuiging. Zijn onze nurses tevreden, dan stralen ze dat uit. En dat heeft effect op de mensen voor wie we met veel aandacht zorgen.’ Om die reden krijgen de uitzendmedewerkers alle ruimte om hun kwaliteiten optimaal te benutten. ‘Ze kunnen werk doen dat goed past bij hun wensen, ambities én de levensfase waar ze in zitten. Dat maatwerk en de mogelijkheid van een flexibel vast contract wordt zéér gewaardeerd, zowel door de nurses als door de zorgorganisaties waar we voor werken. Ook die samenwerking ontwikkelt zich steeds verder. We hebben eigenlijk geen klant-leverancier relatie meer, maar gaan partnerships aan. Zowel met onze eigen medewerkers als met onze opdrachtgevers. En dat levert voor iedereen een win-winsituatie op.’

Nieuw communicatieconcept

De organisatie heeft stevige groeiambities. ‘En die gaan we waarmaken,’ zegt Rutten enthousiast. ‘Juist omdat wij het anders doen. Juist omdat wij echt aandacht hebben voor de mensen. Juist omdat wij continu schakelen tussen snelheid, service en samen.’ Om HappyNurse nog steviger op de kaart te zetten is een nieuw communicatieconcept ontwikkeld. Met een frisse make-over van het logo en de toevoeging van ‘Liever’ als een pre-off in plaats van een pay-off. Rutten: ‘Een bedrieglijk simpel woord, dat perfect past bij wie we zijn en hoe we werken: liever vandaag dan morgen, liever dat stapje extra, liever werken bij de leukste club. Dat is wat we bedoelen met Liever HappyNurse. Het is dan ook mijn allerliefste wens dat steeds meer zorgorganisaties, patiënten en medewerkers met een groot zorghart bewust liever voor ons kiezen. Zo dragen we samen bij aan professionele, toekomstbestendige én liefdevolle zorg.’