Samira Belhaj: ‘HappyOne werkt heel makkelijk en er is altijd iets te kiezen’

01 juli 2024

HappyNurse zet Samira in het zonnetje

Samira Belhaj: ‘HappyOne werkt heel makkelijk en er is altijd iets te kiezen’

Als helpende in de ouderenzorg biedt Samira Belhaj (45) uit Ede basiszorg en ondersteuning bij de dagelijkse persoonlijke verzorging van senioren. Zo helpt zij oudere cliënten en patiënten bij het uit bed komen, wassen, aankleden, haren kammen en eten. Aanvankelijk vulde Samira met name periode-opdrachten in bij ouderenzorgorganisatie Silverein, maar inmiddels is ze een vertrouwd gezicht bij bijvoorbeeld een revalidatiecentrum en een pg-afdeling.

Samira kwam in december 2022 in contact met HappyNurse via een berichtje op Facebook. “Ik las hele leuke reacties tussen de comments, dus daarom heb ik al vrij snel besloten om me in te schrijven”, vertelt ze. “Ik vind het fijn om mensen te helpen en verzorgen. Maar ook om ondertussen gezellig een praatje te maken. Via HappyNurse krijg ik de kans om dit werk dichtbij huis uit te voeren. Het werk is leuk en afwisselend en het contact met intercedente Merel Jansen is heel goed en fijn, dus daarom heb ik besloten om te blijven.”

Sinds de introductie van HappyOne afgelopen april op de vestiging in Ede heeft Samira het nieuwe online plansysteem omarmd. “Samira is heel goed in het zelf plannen van haar diensten”, bevestigt Merel. “Zodra ik een nieuwe dienst aanmaak, ontvangt ze hiervan automatisch een melding. En ook tussendoor kan ze in HappyOne zien welke diensten nog open staan, op basis waarvan ze zich eenvoudig kan inschrijven. Samira is enorm handig met de app en plant gemiddeld zo’n vier diensten per week zelfstandig in. Dit scheelt me heel veel tijd. Ik hoef haar alleen nog voor te stellen aan de klant, waarna ik met één druk op de knop de dienst kan bevestigen. Samira verschijnt altijd exact op tijd op de juiste locatie. Ze heeft een groot hart voor de zorg en is altijd vrolijk en beleefd. Ook is ze heel flexibel in haar diensten. Zowel wij, de zorgorganisaties als hun cliënten boffen enorm met haar. Daarom zetten we Samira vandaag graag in het zonnetje.”

“HappyOne werkt heel makkelijk”, bevestigt Samira. “Ik kan heel makkelijk zien welke diensten open staan en van hoe laat tot hoe laat ik dan moet werken. Dat geeft heel veel vrijheid. Ook kan ik zelf mijn werkgebied vergroten of verkleinen. Zo is er altijd iets te kiezen. En zijn er geen diensten beschikbaar, dan kan ik nog altijd Merel bellen of te kijken of ze toch iets voor me heeft.”