Sterke relaties, goede zorg
21 juni 2024Sterke relaties, goede zorg: persoonlijke aandacht voorop!
Een sterke en hechte eerste lijn is de basis voor goede zorg. Volgens die overtuiging zorgt HappyNurse al zestien jaar voor haar eigen medewerkers, zorgprofessionals en zorgorganisaties. “Gestart vanuit de ambitie om de leukste werkgever voor verpleegkundigen te worden, focussen wij nog altijd op werkgeluk, goede werkomstandigheden, voldoende ontwikkelmogelijkheden en een juiste werk-privébalans”, vertelt Rutger van den Noort. Chief Operating Officer bij HappyNurse.
“Met meer dan 30 franchise en non-franchise vestigingen verspreid door het land zitten we altijd dichtbij onze zorgprofessionals en de zorgorganisaties. Hierdoor kunnen we goede en hechte connecties maken én behouden. Een essentiële waarde in een branche die steeds meer doorslaat in technologische ontwikkelingen".
Om de zorg ook in de toekomst goed te kunnen organiseren, kunnen ‘touch’ en ‘tech’ niet langer los van elkaar gezien worden, meent Rutger. “Wanneer tech de overhand krijgt echter, verlies je de persoonlijke band met de zorgprofessionals en patiënten. Om ons heen zien we helaas te vaak dat de kwaliteit van de zorg hiermee terugloopt. Een tendens die wij graag doorbreken, door tech en touch in balans te brengen. Met technologische ontwikkelingen zoals ons HappyOne platform bieden wij zorgprofessionals bijvoorbeeld maximale flexibiliteit en controle, terwijl zorgorganisaties profiteren van een snelle en effectieve personeelsmatching. Tegelijkertijd zetten wij onverminderd in op een persoonlijke intake, uitgebreide onboarding, face-to-face contact, goede communicatie, strakke compliance, persoonlijke aandacht, regelmatige feedback en een eerlijke beloning. Zowel onze zorgprofessionals als de zorgorganisaties worden gekoppeld aan een vaste contactpersoon en waar mogelijk en gewenst zijn we ook in house aanwezig. De deur van onze vestigingen staat altijd open en we zijn 24/7 bereikbaar bij vragen of problemen. Zo geven we HappyNurse én onze medewerkers een duidelijk en herkenbaar gezicht.”
Happy Nurse, Happy Patient!
Rutger heeft jarenlange ervaring in de uitzend- en detacheringsbranche. “Wat ik helaas nog te vaak zie, is dat zzp’ers en uitzendkrachten hun opdrachtgevers niet kennen. En dat terwijl zij het liefst een gezicht hebben bij de mensen voor wie zij werken! Ook flexkrachten zoeken zekerheid en willen weten bij wie zij terecht kunnen bij (hulp)vragen en uitdagingen. Persoonlijke verbinding draagt bovendien bij aan hun werkgeluk, bevlogenheid en betrokkenheid. Voor HappyNurse geldt daarnaast dat hoe beter onze band met de zorgprofessionals, hoe beter wij hen kunnen inzetten.” Hierbij denkt hij bijvoorbeeld aan de juiste zorgprofessionals op de juiste functies, maar ook aan vaste gezichten aan het bed. “Dit vergroot niet alleen de kwaliteit en continuïteit van de zorg, maar verbetert ook de tevredenheid van de zorgorganisatie én het herstel de patiënt. Oftewel: Happy Nurse, Happy Patiënt."
Verlengstuk van de organisatie
Naast de vertrouwensband met de zorgprofessionals, wil HappyNurse graag ook het verlengstuk worden van de zorgorganisaties. “Door zichtbaar te zijn, door te investeren in lange termijn relaties en door regelmatig te informeren naar wat er speelt, kunnen we nog betere matches maken”, aldus Rutger. “Voor de komende jaren willen we graag doorgroeien tot een kennispartner in specifieke zorgsectoren, zoals de verpleeg- en verzorgingshuizen, thuiszorg, ziekenhuizen, geestelijke gezondheidszorg, kinderopvang en gehandicaptenzorg. Hierdoor kunnen we nog meer op niveau sparren over wat er gebeurt in de markt én hierop anticiperen. Zo willen we samen werken aan een kwalitatieve, efficiënte en toekomstbestendige zorg."
Meer weten?
Wil je meer weten over HappyNurse en/of onze dienstverlening? Neem dan contact op met Rutger van den Noort via rutger.vandennoort@happynurse.nl